Monday 22 February 2016

5 Sebab Kenapa Perlu Bina Badan

assalamualaikum gais!!.


"It will be worth it"#workhard#workout #workoutaddict#bodyweight#keepworkout #staymotivated
Posted by Mahmud Husaini on Sunday, 21 February 2016

Dah 3 hari aku tak update blog ni.. dah bersawang dan usang rasenya.. ok lah ,mari kita mulakan..  kenapa perlu kita bina badan(workout)?. aku akan ceritakan sebab sebab kenapa kita perlu bina badan. tak kira perempuan atau lelaki.. antaranya.

1. untuk kesihatan otak dan badan(cerdas & cergas!)

perbezaan orang yang buat workout dan yang malas nak bersenam ni adalah, cara pemikiran mereka lain.. boleh dikatakan pemikiran orang yang workout ni lebih matang dari orang yang malas nak bersenam ni.. bukannya aku nak kata orang yang tak bersenam ni bodoh?.. tapi bagi aku mereka kurang cerdas berbanding orang yang bersenam keluar peluh nih..

2. nampak lebih hensem dan macho.. dan cantik bagi perempuan!

kebanyakan aku tengok lelaki atau perempuan ahli sukan ni lebih hensem dan menawan berbanding orang yang kurang bersenam.. sebab dari sudut pandangan akulah orang yang sihat adalah orang yang hensem.?.. dan untuk wanita pula aku lebih suka tengok mereka sihat berbanding pemalas.. betul tak.?

3. lebih kuat

orang yang termotivasi nak buat workout ni kebanyakannya datang dari orang yang nak jadi lebih kuat berbanding sebelumnya.. mereka tahu mereka lemah.. lemah untuk pertahankan diri.. lemah dipandangan masyarakat.. lemah dan lembik.. jadi mereka jadikan ini satu batu terloncat loncatan untuk jadi lebih kuat sihat dan hensem.?

4. tambah yakin diri

Keyakinan diri akan menjadi lebih baik setelah melakukan workout atau senaman.. sebab ape aku kata macam tu.. masyarakat sekeliling kebanyakanya terkesan dengan badan sado nih!.. terkesan dengan apa..? dengan badan yang tegap dan sasa.. lagi.? dengan pakaian?.. lagi? lagi.? dengan lengan yang besar.. dengan muka yang macho.. haha.. it's joke!!.. nak tahu terkesan ke tidak.? diri sebelah orang yang sasa!..


5. suka suka..

Sebab yang kelima ni aku cipta sendiri untuk diri aku.. mungkin satu hari nanti aku akan terkesan dengan empat sebab diatas..



sekian dari hati.. :)

5 comments:

  1. Huish ada juga perkataan malas dalam blog Tuan ni. BTW, bagus entri ni, semangat jadi nak buat workout. Oh ya, yang sebenarnya kalau pompuan dia akan membesar bagai johan bila sibuk bekerja sampai tak ingat nak jaga badan dari penambah besaran even dia suka je nak mengecilkan badannya balik. Nak² yang dah anak 5, 6 orang. Huhu...

    Saya nak bloglist blog Tuan ya. Best membaca di sini. Wassalam. Nanti berkelapangan, saya singgah membaca lagi ^__^

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih kerna beri komen..

      dan terimakasih banyak kerana sudi buat bloglist.. blog puan pun ape kurangnya.. hebat macam tuanya.. :)

      Delete
  2. Suka workout dan exercise.. :) Nice sharing ^^

    ReplyDelete