Friday 12 February 2016

Kehidupan Seorang Blogger Di Malaysia

Assalamualaikum gais..



aku seorang blogger, alhamdulillah dulu aku pernah capai ratusan malah jutaan viewer.. mengikut pengalaman sebagai seorang blogger aku bermula dengan kepayahan untuk mendapat audiens atau viewer..

tapi dulu aku tak kenal putus asa.. aku cuba sedaya upaya aku untuk mencapai impian sebagai blogger yang berjaya mendapat income online.. pada mulanya aku didedahkan dengan iklan nufnang yang sangat senang nak apply.. tapi dapatnya ciput.!

pelbagai kaedah aku cuba untuk mendapatkan income yang diimpikan.. tapi aku baru tersedar yang aku bukan mahir ataupun minat dengan menulis.. banyak tahun aku cuba nak jadi penulis yang berkalibel lah konon.. puih..

pada suatu hari,(ha nampak tak karangan darjah 2 aku dah terkeluar) aku cuba buat satu kaedah berblog yang agak aneh dimata masyarakat melayu.. tapi itu lah aku yang berblog cuma inginkan income.. aku buat blog yang berkaitan atau genre download software..

aku tahu aku gila harta.. tapi aku tak semacam yang korang fikirkan.. aku buat income online bertujuan nak sara hidup aku sendiri dan keluarga.. tapi tu lah mungkin aku tersilap langkah.. dan tujuan aku buat blog software adalah selain buat income untuk tujuan belajar..

aku tahu ramai orang sekarang dimalaysia guna software palsu atau crack berbanding yang ori.. boleh dikatakan 90%.. contoh IDM yang korang guna percuma tuh.. tulah yang crack.. tapi tujuan aku bukan nak jual crack.. tujuan aku blog untuk share software dan untuk belajar.. tu je.

berbalik kepada perenggan keempat.. aku nak citer zaman kegemilangan aku dulu.. dan aku pernah dapat jutaan view dari pelbagai bagsa dan negara.. income aku dapat berapa.? itu tak boleh lah nak bagi tahu sebab tak penting pun untuk korang tahu.. yang penting blogger masih releven dan boleh dibuat income sambilan berkerja..

nota cagu : duit api duit air rumah boleh dibayar dengan income berblogging ni... strymx memang boleh jangan risau teruskan usaha dan minat anda.. aku dah tak minat dah nak beloging ni.. sori. aku ni dipaksa menulis harap maaf ye otai otai sekalian..

sekian.. -_-

4 comments:

  1. Mesti byk pgalaman ni dlm cri duit online..knp xnak teruskan dh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada Plan B Zaza :)

      Tq for comment zaza :)

      Delete
  2. Boleh kasi tips macam mana nak mulakan blog?

    ReplyDelete
  3. Great and I have a keen supply: What House Renovations Need Council Approval house remodel cost

    ReplyDelete